FAQ

WAT MOET IK DOEN ALS IK PECH HEB MET MIJN HUURAUTO?

Als je onverhoopt pech krijgt, sta je er niet alleen voor. De meeste verhuurders bieden een 24-uursservice, het telefoonnummer vind je op de huurcontract van de lokale partner. Neem altijd éérst contact op met de lokale verhuurder. Schakel niet zelf, zonder overleg, de wegenwacht in. Deze kosten krijg je dan namelijk niet vergoed. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op. Wij hebben een noodnummer dat 24 uur per dag bereikbaar is. Je bent hiermee dus altijd verzekerd van Nederlandstalige ondersteuning.
Het noodnummer is +31 23 5 699 690.

WELKE DOCUMENTEN HEB IK NODIG BIJ HET OPHALEN VAN MIJN HUURAUTO?

Als je de huurauto ophaalt, dien je (als hoofdbestuurder) een geldig rijbewijs, geldig paspoort en de Sunny Cars voucher te overleggen. Op vrijwel alle bestemmingen moet de hoofdbestuurder over een creditcard op naam beschikken. Het is belangrijk dat je jouw pincode weet, die is tegenwoordig verplicht bij het betalen met een creditcard. Verder is alles al geregeld en ben je optimaal verzekerd. Je kunt zó wegrijden. Prettige vakantie!

CREDITCARD OP NAAM VAN HUURDER NODIG BIJ AUTOHUUR?

De creditcard waarmee je de borg ter plekke voldoet, moet op naam van de hoofdbestuurder staan. Dit is om zekerheid te hebben over wie de auto bestuurt, zodat alle gegevens (handtekening, rijbewijs, identificatiebewijs en creditcard) overeenkomen.

WAAR KAN IK DE HUURAUTO OPHALEN?

Op het adres van de verhuurder, dus de lokale partner van Sunny Cars. Dat adres vind je op de voucher die je ontvangt als je de boeking bevestigd.

KAN DE HUURAUTO BIJ MIJN HOTEL WORDEN AFGELEVERD?

Jazeker, we kunnen regelen dat de huurauto bij je hotel of appartement wordt afgeleverd. Hier zijn wel kosten aan verbonden, die staan in de huurvoorwaarden. Om deze service te boeken, dient de accommodatie over een receptie te beschikken. De auto kan niet vanaf de luchthaven worden afgeleverd. Regel de auto bij een stadskantoor om deze service te kunnen boeken.

WANNEER EN HOE KRIJG IK HET EIGEN RISICO TERUG?

Heb je onverhoopt schade? Dan dien je het schadebedrag C.Q. eigen risico aan de lokale partner te betalen. Bij thuiskomst kun je het betreffende bedrag snel en eenvoudig claimen bij Sunny Cars middels het declaratieformulier op de pagina customercare. Op een aantal bestemmingen wordt de schade zelfs direct via Sunny Cars geregeld en hoef je zelf niks voor te schieten.

WAT GEBEURT ER ALS MIJN VLUCHT VERTRAGING HEEFT?

Heb je je vluchtnummer doorgegeven? Dan zal de verhuurder als je vertraging hebt de gereserveerde auto niet weggeven.